خشک کردن میوه از گذشته در ایران و کشورهای همسایه آن یعنی سوریه، مصر، عراق و ترکیه رایج بوده است. معمولا هدف از این کار، نگهداری و افزایش ماندگاری میوهها برای فصل زمستان بود. چرا که به واسطه خشک کردن، رطوبت میوهها گرفته شده و از فساد میکروبی آنها جلوگیری میشود. از طرفی از حجم و وزن آنها کاسته شده و شرایط ذخیرهسازی و حمل و نقل آنها آسان تر میشود.
ایران با وجود اینکه جز 10 کشور اول جهان در تولید میوه و تره بار است؛ اما معمولا 30 درصد محصولات تولیدی آن به دلیل نبود بازار فروش در فصل برداشت، به عنوان ضایعات امحا میشوند. در حالی که اگر بتوانیم بخشی از این میوههای تازه را در فصل برداشت با حداقل قیمت خریداری و به صورت میوه خشک وارد بازار کنیم کمک زیادی به کشاورزان خواهد شد و خودمان نیز به سود تولید بالاتر از 60 درصد خواهیم رسید.
حقوق مالکیت معنوی:
با توجه به اینکه خشک کردن و فروش میوه های خشک شده در ظاهر بسیار ساده و پردرآمد به نظر می رسد مسلماً افراد زیادی وارد این کار می شوند که نه تخصص تولید دارند و تجربه فروش بنابراین محصولات تولیدی اکثر آن ها نامرغوب و بی کیفیت است که ما این افراد را جزو رقبای خود نمی دانیم زیرا پس از مدت کوتاهی با ضرر، بازار را رها خواهند کرد ولی در این بین رقبای نیز وجود دارند که تقریباً در سطح ما محصول تولید میکند بنابراین ما باید به دنبال یک ارزش رقابتی باشیم که رقبا از آن غافل هستند مثلاً استفاده از بسته بندی های شیک و مناسب که هم محصول را به خوبی نمایش دهد و هم مانع ازخورد شدن محصول شود، یا مثلاً داشتن شبکه توزیع مناسب و گسترده. در صورتی که بتوانیم ارزش رقابتی خود را تثبیت کنیم می توانیم با ثبت یک برند مناسب در داخل و خارج از کشور به اعتبار شرکت مان بیفزاییم و بدین وسیله از حقوق مالکیت معنوی محصولات مان محافظت نماییم.
...
سرفصل های اصلی طرح توجیهی تولید و عرضه میوه خشک ( چیپس میوه )
مبلغ قابل پرداخت 50,000 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا